Het dementie vriendelijke pad is te herkennen aan blauwe Vergeet-mij-nietjes op de tegels. Foto: pr
Het dementie vriendelijke pad is te herkennen aan blauwe Vergeet-mij-nietjes op de tegels. Foto: pr

Vergeet-mij-niet-pad Rokkeveen feestelijk geopend met bewoners Floriadehof en bezoekers Carpe Diem

Actueel 1.302 keer gelezen

Zoetermeer - Op donderdag 25 april opende wethouder Marijke van der Meer het Vergeet-mij-niet-pad in de Zoetermeerse wijk Rokkeveen. De feestelijke opening vond plaats in het bijzijn van bewoners van Cardia ouderenzorglocatie Floriadehof en bezoekers van Ontmoetingscentrum Carpe Diem.

Het pad, te herkennen aan blauwe Vergeet-mij-nietjes op de tegels, is onderdeel van het beleid van de gemeente Zoetermeer om te komen tot een Dementie Vriendelijke stad.
Het Vergeet-mij-niet-pad is een tegelpad van blauwe Vergeet-mij-niet bloemen. Het pad bevindt zich tussen Cardia locatie Floriadehof en het Ontmoetingscentrum Carpe Diem, naar het Winkelcentrum Rokkeveen. Het is bedoeld voor mensen met dementie om letterlijk de weg terug te vinden. Daarnaast is het pad er ook om de omgeving bewust te maken dat er mensen wonen, die in de war kunnen zijn.

Zo kunnen inwoners rekening houden met deze mensen en hen helpen. Wethouder Marijke van der Meer: “Mooi dat dit pad er met de steun van zoveel verschillende partijen is gekomen. Het pad draagt bij aan het samen leven in Rokkeveen, waarbij iedereen rekening met elkaar houdt.”

Een mooi praktisch, maar ook een zeer belangrijk symbolisch pad dus. Om die reden werd dit pad feestelijk geopend door de wethouder, samen met Janet Streefkerk (Regiomanager Cardia), Sonja Konings (Coördinator Carpe Diem) en bewoners en bezoekers van Cardia en Carpe Diem. 

Lees verder onder foto >

Foto: pr

Na ontvangst bij Cardia Floriadehof met een hapje en een drankje, volgde de toespraak door de wethouder en werd de officiële ‘eerste’ tegel gelegd. De bewoners, familie, medewerkers, bezoekers en vrijwilligers van de betrokken organisaties hadden de eer het pad als eersten te mogen bewandelen. Ook voor degenen in een rolstoel of scootmobiel is het pad uitstekend begaanbaar.

Aangekomen bij Winkelcentrum Rokkeveen werden de aanwezigen getrakteerd op een zakje Vergeet-mij-niet zaadjes. Daarna werd de feestelijke middag afgesloten en kon men, al dan niet via het Vergeet-mij-niet pad, weer huiswaarts keren.

Foto: pr

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant

Jeremy Neijssel als raadsheer. Foto: Willem van Oranje - de musical.
Jeremy uit Zoetermeer vecht mee in musical Willem van Oranje 20 jun, 15:13
Kereltje vindt het heerlijk om bij je in de buurt te zijn.
Kat Kereltje zoekt rustig en liefdevol thuis 20 jun, 13:05
Burgemeester Michel Bezuijen.
Column: Veiligheid op straat 20 jun, 11:10 2
Gerard Aartsen (r).
Gerard Aartsen (80) is nog altijd niet uitgedanst 20 jun, 10:01
Guus (11) van basisschool De Elzenhoek won de derde editie van de Drone Cupfinale.
Drone Cup: “Geweldig om fanatisme van leerlingen te zien’’ 19 jun, 16:06 1
De vertegenwoordigers kwamen samen om ervaringen uit te wisselen en kennis op te doen. Foto: Jeroen Stahlecker.
Eten & Ontmoeten-bijeenkomst 19 jun, 14:46
Foto ter illustratie; de Zoetermeerse pandbrigade is opgestart om woonfraude en onrechtmatig woongebruik aan te pakken.
Hoe gaat het nu met de Zoetermeerse pandbrigade? 19 jun, 13:54
Sharmaine Doesburg-Pex is fotografe en heeft voor deze gelegenheid foto’s van Zoetermeer opgehangen.
Kunstenaar in de spotlight bij My cup of vinyl 19 jun, 12:43