De gemeente wil woontorens op het terrein van De Sniep. Foto: Ad Groenendaal
De gemeente wil woontorens op het terrein van De Sniep. Foto: Ad Groenendaal

Actiegroep vindt bouwplan Binnenpark onzinnig

Actueel 1.357 keer gelezen

Zoetermeer - Nederland kent een ongekende woningnood en ook Zoetermeer wil z’n steentje bijdragen aan oplossingen. Op meerdere plekken zijn woningen gepland, maar vaak leveren die bezwaren van omwonenden op.

Door Ad Groenendaal

De omwonenden van het Binnenpark hebben zich georganiseerd. Op het terrein van het voormalige restaurant ‘De Sniep’ zijn twee woontorens gepland, van respectievelijk 8 en 15 verdiepingen. De gevolgen laten zich raden: waardevermindering van de omliggende woningen, schaduwwerking op tuinen en zonnepanelen, verkeersonveiligheid, verkeersdrukte, parkeerproblemen, geluidsoverlast, aantasting van het groene karakter. Inmiddels hebben de honderden omwonenden zich verenigd in actiegroep ‘Monoliet’. Het eerste kennismakingsgesprek met wethouder Paalvast heeft plaatsgevonden in juli jl. Op woensdag 27 oktober a.s. krijgen omwonenden de kans om tijdens een bijeenkomst met gemeente en ontwikkelaar Chronos ‘Mee te denken over het samenstellen van de randvoorwaarden’. Onder omwonenden heerst echter een groot wantrouwen. Échte inspraak zou namelijk betekenen dat je mag uitspreken dat je géén hoogbouw wilt, dus géén wijziging van het bestemmingsplan. 

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant

Gerard Aartsen (r).
Gerard Aartsen (80) is nog altijd niet uitgedanst 20 jun, 10:01
Guus (11) van basisschool De Elzenhoek won de derde editie van de Drone Cupfinale.
Drone Cup: “Geweldig om fanatisme van leerlingen te zien’’ 19 jun, 16:06 1
De vertegenwoordigers kwamen samen om ervaringen uit te wisselen en kennis op te doen. Foto: Jeroen Stahlecker.
Eten & Ontmoeten-bijeenkomst 19 jun, 14:46
Foto ter illustratie; de Zoetermeerse pandbrigade is opgestart om woonfraude en onrechtmatig woongebruik aan te pakken.
Hoe gaat het nu met de Zoetermeerse pandbrigade? 19 jun, 13:54
Sharmaine Doesburg-Pex is fotografe en heeft voor deze gelegenheid foto’s van Zoetermeer opgehangen.
Kunstenaar in de spotlight bij My cup of vinyl 19 jun, 12:43
Fractievoorzitters en informateurs coalitieonderhandelingen. Foto: Patricia Munster.
Coalitieakkoord ‘Thuiskomen in Zoetermeer. Merkbaar beter.’ gepresenteerd 19 jun, 12:02 16
De feestelijke cheque-overhandiging na afloop van de sponsorloop.
Lopen voor leergeld 19 jun, 11:14
Tijdens een  ShapeLess-les stonden plezier in bewegen en bewustwording van het lichaam centraal.
Leren over bewegen en gezondheid 19 jun, 09:43