“Als één van de weinigen konden wij wél mondkapjes en handschoenen leveren”
Actueel 548 keer gelezenDe Boer Dental uit Harkema vertelt over de turbulente periode tijdens de Coronacrisis
Typerend voor het begin van de Coronacrisis in Nederland is, dat persoonlijke beschermingsmiddelen niet aan te slepen waren. Ze waren simpelweg niet leverbaar. Een groot probleem voor met name de zorg die niet zonder persoonlijke beschermingsmiddelen kan. De lange levertijden zorgden hierbij voor problemen. De Boer Dental uit Harkema kon als één van de weinige groothandels wél mondkapjes en handschoenen vinyl leveren, waardoor ze een belangrijke rol speelde tijdens de Coronacrisis in Nederland. In dit artikel vertelt de Harkemase groothandel graag zelf hoe ze dit ervaren hebben en hoe ze die lange levertijden opgelost hebben.
De Boer Dental is een groothandel uit het Friese Harkema. De bedrijfsnaam van de groothandel is in dit geval niet helemaal op zijn plek, want er worden niet alleen tandarts gerelateerde producten geleverd. Voor medische en niet-medische producten kunt u hier terecht. Al meer dan 10 jaar staat de groothandel bekend om zijn goede service en goede kwaliteit producten.
Hoe hebben jullie de lange levertijden opgelost?
“Die lange levertijden, dat leverde natuurlijk wereldwijd problemen op. De grenzen gingen dicht en alle persoonlijke beschermingsmiddelen komen uit het buitenland per boot. Wij besloten om de producten over te laten vliegen met het vliegtuig. Dat ging vele malen sneller en zo konden we onze klanten van een snelle service voorzien. Zeker met zo’n crisis, is dat erg belangrijk. Door te kiezen voor een ander vorm van logistiek en transport, konden wij de mondkapjes en handschoenen wél leveren en hielpen we veel mensen uit de brand.’’
Zijn de prijzen op dit moment hoog?
“De prijsverhoudingen liggen inderdaad wel een beetje anders tegenwoordig. De prijzen van de beschermingsmiddelen zijn op dit moment niet hoog, maar liggen juist een stuk lager. Laat je daardoor niet misleiden, want de transportkosten rijzen door het vliegtuigtransport de pan uit. Dat is wel iets om rekening mee te houden. We verwachten wel dat de prijzen weer stabiel gaan worden zoals dat voor de crisis was. Wanneer dat gaat gebeuren, dat is nog even afwachten.’’
Wat zijn de toekomstplannen?
“Er liggen zeker toekomstplannen op tafel voor De Boer Dental. De crisis heeft voor een snelle ontwikkeling gezorgd en wij als groothandel willen graag meegaan met de tijd. Daarom verhuizen we eind 2021 naar een groot pand en gaan veel processen geautomatiseerd worden. Zo kunnen we onze 15.000 vaste klanten blijven voorzien van een goede en vooral sneller service.’’
Wat is typerend voor De Boer Dental?
“De Boer Dental beschikt over een flinke dosis Friese nuchterheid. We houden het hoofd altijd koel en proberen flexibel om te gaan met iedere situatie die voorbijkomt. Iedere dag werken we aan een goede en snelle service voor onze klanten. We kijken enorm uit naar de toekomst.’’
Wilt u nóg mee weten over De Boer Dental of kan de groothandel u ergens mee van dienst zijn? Check vooral de website: www.deboerdental.nl