Logo streekbladzoetermeer.nl


Georgie Davis wil met zijn nieuwe song mensen in een hospice een hart onder de riem steken.
Georgie Davis wil met zijn nieuwe song mensen in een hospice een hart onder de riem steken. (Foto: Robbert Roos)

Krachtig lied over de laatste dagen van je leven

Inspiratie voor een nieuw lied kan volgens singer/songwriter Kees Rietveld overal vandaan komen. Toen hij in 2017 in amper een jaar tijd vier mensen uit zijn naaste omgeving verloor, schreef hij de krachtige song 'See You Out There' over mensen in de laatste fase van hun leven. Een lied met een triest en mooi verhaal wat heel Nederland zou moeten horen.

Zoetermeer - Kees Rietveld draait al even mee in de muziekindustrie. In de jaren '80 won hij de finale van de Soundmixshow en scoorde als Georgie Davis een hit met het nummer 'Blackstar'. Inmiddels is hij alweer jaren actief als singer/songwriter voor anderen en doet hij opnames in zijn eigen studio in Zoetermeer. "Ik wilde met See You Out There echt een krachtig nummer neerzetten met een sterke tekst. Speciaal voor mensen die tijdens de laatste dagen van hun leven onder andere in hospices en palliatieve zorgcentra zitten, en om hun nabestaanden extra support te bieden in moeilijke tijden." De reacties op het nummer waren erg enthousiast en Davis besloot er iets mee te doen. Het idee ontstond om met het nummer alle hospices in heel Nederland te bezoeken. "Alle opbrengsten van het nummer en de videoclip, dus 100% van de netto inkomsten gaat naar alle hospices. Zij hebben dit hard nodig om de nodige zorg en aandacht te kunnen blijven bieden aan hun cliënten." Omdat Davis de reiskosten van een bezoek aan de ongeveer 150 hospices in Nederland niet zelf kan bekostigen besloot zijn stichting subsidie aan te vragen. Die werd tot ieders verbazing afgewezen wegens gebrek aan de verbintenis met mens en maatschappij. Davis: "Dat is wel even een klap in je gezicht. Maar we geven niet op en gaan gewoon door." Mochten er mensen zijn die dit project financieel willen ondersteunen dan kunnen zij contact opnemen via het management: elinamediamanagement@gmail.com. Daar zet Davis graag een (muzikale) tegenprestatie tegenover. Een kennis van eerdere bezoeken aan de Verenigde Staten van Amerika pikte het nieuwe nummer op en besloot het te promoten in de USA. "Mensen van de NHPCO, de nationale overkoepelende hospice-organisatie, waren ook erg enthousiast. Het nummer is ook daar te krijgen. Wie weet mogen we ook in de States optreden. Dat zou fantastisch zijn."

reageer als eerste
Meer berichten


Shopbox